கதம்ப மாலை

போவோமா குகைகளுக்கு

Posted by பிரேமலதா மேல் மார்ச் 9, 2007

சில பழக்கவழக்கங்கள் விசித்திரமானவைதான். அறிவுப் பூர்வமான ஒரு தேடலுக்குவேணும்னா அவை உதவியாயிருக்கலாம். அதையெல்லாம் சரிபண்ணிக்கிட்டிருக்க முடியாது. ஐயப்பசுவாமி கோயில்ல பொண்ணுங்கள விடலன்னா, ஒரிஸ்ஸால ஒரு இடத்துல தேரிழுக்க ஆண்கள விடறதில்லை. இதுக்கெல்லாம் சண்டை போட்டுக்கிட்டிருந்தா குகை வாழ்க்கைக்குத்தான் திரும்பிபோகணும்னு சொல்றார் இவர். சரின்னுதான் எனக்கும் தோணுது.

இவரோட பழைய பதிவுலயிருந்து எனக்குப் பிடிச்ச பாரா கீழ குடுத்திருக்கேன். 13 பதிவு போட்டாராம் “அந்த” விசயத்தப் பத்தி🙂 . நல்லா எழுதுவார். இடது பக்கம் தேடுனீங்கன்னா 13-ம் கிடைக்கும்.

think there are two types of teaching- Intentional and Unintentional. Intentional teaching involves parent consciously teaching the kids- like how to pray, or ride a bicycle, eating habits, etc. Unintentional teaching could be dad smoking, mom scolding the maid, dad upholding secular principles while talking to others, mom talking negative against certain religions or caste, dad throwing garbage on the streets, etc. This kid who is trained to believe everything his parents teach also acquires these prejudices and habits without questioning them. While some kids are taught to reevaluate their learning, most others inherit all their parents’ prejudices. For those who do not reevaluate, their ability to acquire new learning also diminishes and they continue to harbor the same prejudices all their life. If needed they fight vehemently and vociferously, blinded by faith. They do not know what they do not know and hence they seem to believe they know everything

emphasis: mine

மறுமொழியொன்றை இடுங்கள்

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / மாற்று )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / மாற்று )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / மாற்று )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / மாற்று )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: